موضوع فرهنگی
يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۱۲ ب.ظ
موضوع فرهنگی
کودکان درباره ی کشورهای دیگر می آموزند . (جغرافیا) هم چنین حیوانات و چگونگی زیست آن ها را بررسی می کنند (جانورشناسی) زمان، تاریخ، موسیقی و سایر علوم از موضوعات فراگیری است. همهی این موضوعات در یک روند تکمیل کنندهی هم و به هم گره خورده است. اسباب بازی و وسیلههای اختصاصی پیشرفته (وسیلههای کمک آموزشی) باید به گونهای در محیط کلاس گسترده باشد که ابتدا کودک بتواند ببیند چه میخواهد و کدام را بایستی انتخاب کند، سپس مسوولیت کار را بپذیرد. انتخاب ها شامل کتاب ها، بازی ها پازلی، هنر طراحی، اسباب بازی های آزمون های فضایی و غیره است.
کودکان درباره ی کشورهای دیگر می آموزند . (جغرافیا) هم چنین حیوانات و چگونگی زیست آن ها را بررسی می کنند (جانورشناسی) زمان، تاریخ، موسیقی و سایر علوم از موضوعات فراگیری است. همهی این موضوعات در یک روند تکمیل کنندهی هم و به هم گره خورده است. اسباب بازی و وسیلههای اختصاصی پیشرفته (وسیلههای کمک آموزشی) باید به گونهای در محیط کلاس گسترده باشد که ابتدا کودک بتواند ببیند چه میخواهد و کدام را بایستی انتخاب کند، سپس مسوولیت کار را بپذیرد. انتخاب ها شامل کتاب ها، بازی ها پازلی، هنر طراحی، اسباب بازی های آزمون های فضایی و غیره است.
وقتی کار کودکان به پایان رسید، وسایل را سر جای خود می گذارند و به طرف چیز دیگری می روند. انضباط روزانه این فرصت را به کودکان می دهد که به صورت تنها و یا گروهی بازی کنند. راهنماها گروهی و یا فردی با کودکان کار می کنند. در مدرسه ی مونته سوری تنها معلمان درس نمی دهند، بلکه کودکان بزرگتر به کودکان کوچکتر مهارت های جدید را می آموزند.
روش مونته سوری بر پایه ی تفاوت فردی است. کودکان وقتی برانگیخته می شوند، که خودشان یاد بگیرند. اگر آن ها با اشتیاق بر روی طرح خاصی متمرکز شوند، دریافت بهتری دارند و می آموزند که خودشان را آموزش دهند. هدف مدارس مونته سوری این است که تا حد امکان کودکان را برای گسترش توانایی های خود یاری دهد. این توانایی توسعه ی یافته از طریق آمادگی محیط، رفتار معلم ها و استفاده از اراده ی آهنین مونته سوری امکان پذیر است.
۹۶/۱۰/۰۳